Uprość sobie życie z serwisem ScrumEasy.eu.

Każdy blogger wie, jak ciężko realizować zarówno te mniejsze, jak i większe projekty. Przy tworzeniu danego typu posta mamy swoje wypracowane schematy, których używamy. Jednak schodki pojawiają się wtedy, gdy wkraczamy w zupełnie nieznane nam dziedziny i musimy wiele spraw jeszcze dopracować. Dzieje się tak szczególnie wtedy, gdy chcemy wykorzystać i zaistnieć w coraz to nowych social media.

Pamiętam, gdy zakładałam swój profil na Twitterze i nie miałam bladego pojęcia, jak to działa i z czym to w ogóle się wiąże. Opracowałam kilkunastopunktowy plan, który zaczęłam pomału wdrążać w życie na podstawie przeżyć ludzi zza oceanu. W końcu to w Stanach Zjednoczonych ta aplikacja jest najpopularniejsza. Problematyczne były grupy, skrócone słownictwo, nieznane mi hashtagi i obyczaje tam panujące. Sukcesywnie ponosząc sukcesy i porażki zaczęłam wdrążać się w świat niebieskiego ptaszka i odnotowuje wejścia z tego kanału. Jednak cały proces był żmudny i błądziłam po omacku, nie mając ustalonego planu.


Każda nowość, jakieś zadnie ma przed sobą mnóstwo małych kroczków, które musimy przypilnować. Jeżeli dochodzi do tego praca z innymi ludźmi, jest to jeszcze trudniejsze. Tu z pomocą przyjdzie Wam platforma ScrumEasy, która jest uproszczoną wersją systemów scrum’owych używanych na całym świecie przez wiele firm. Co to jest scrum i jak może on pomóc w pracy zwykłemu blogerowi? Scrum to nic innego jak określone ramy postępowania przy realizacji danego zadania (dzielenie wieloetapowych czynności na mniejsze i przypisanie do nich osób odpowiedzialnych). Głównie używany jest przy rozwijaniu i tworzeniu oprogramowania, ale coraz częściej jest stosowany również w korporacjach i małych firmach. ScrumEasy jest idealnie przystosowanym narzędziem do kontrolowania pracy blogera.


Przykładowo, gdy tworzę post, ze zużyciami danego miesiąca pierwszym etapem jest zmagazynowanie wszystkich pustych opakowań. Następnie muszę wszystko starannie obfotografować i obrobić zdjęcia. Przeliczam produkty, piszę mini recenzję, dobieram słowa kluczowe i dopiero publikuję posta. Niektórzy w tych etapach potrzebowaliby np. fotografa, grafika lub specjalisty od SEO, gdy ktoś nie ma na to czasu, nie lubi tego robić lub najzwyczajniej w świecie się na tym nie zna. Rozpisujemy sobie kolejno zadania, a po ich wykonaniu odhaczamy je z listy, by na koniec cieszyć się rezultatem. Uwierzcie mi, jest to spore ułatwienie.

Zostańmy przy przykładzie z postem o zużytych produktach w danym miesiącu. Wszystko już prawie zrealizowane, ale niestety jedno ze zdjęć nas nie zachwyca i doskonale zdajemy sobie sprawę, że mogłoby być lepsze. Jednak w ten dzień nie jesteśmy w stanie zrealizować tego zadania. Mamy funkcję komentarzy i notatek, do których mamy ciągły wgląd. Możemy spokojnie zanotować spostrzeżenia i w terminie późniejszym zmienić niektóre rzeczy.

W wersji podstawowej, czyli takiej, która zupełnie jest wystarczająca dla blogera, serwis jest bezpłatny. Ja już pomału zaczynam dodawać kolejne projekty i zadania i zdaję sobie sprawę jak dużo pracy przede mną. Na szczęście jestem typem osoby, na którą działa to motywująco. Nie pozostaje mi nic innego jak polecić Wam wygodną i bezpłatną pomoc w serwisie ScrumEasy.
Może któraś z Was próbowała podobnego narzędzia? Jakie ułatwienia niesie to dla Was?

Social Media:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *